Návštěvníci restaurace se mohou brzy dostat do situace, kdy číšníka spropitným spíše naštvou, než že mu dají najevo svou spokojenost. Zejména bude-li tak malé, že se kvůli němu nevyplatí ani tisknout novou účtenku a tu opět donést ke stolu k hostovi.
Uvedená situace může nastat s připravovaným zavedením elektronické evidence tržeb (EET) a s ní spojenou povinností po každé hotovostní transakci vytisknout účtenku a odeslat ji v elektronické podobě na ministerstvo financí. Spropitné je také hotovostní transakcí a EET se vztahuje i na tuto odměnu personálu.
Od zavedení EET tak zmizí kolorit, kdy zákazník nechá ležet na stole drobné a více se o ně nestará. Obsluhující číšníci si budou muset celou transakci ujasnit, zejména v tom, komu je spropitné určeno.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později