Nepatříte k právníkům, kteří jsou příznivci nového evropského nařízení o ochraně osobních údajů...
Pro společnosti je nařízení GDPR často čistý náklad. Představuje tak něco, co vnímají negativně. A v některých aspektech dle mého názoru oprávněně. GDPR je postaveno na rozsáhlém poskytování informací a rozšíření práv fyzických osob. Je však prokázáno, že řadu z nich informace nezajímají a při poskytování souhlasu se zpracováním osobních údajů jeho obsah vůbec nečtou. Naopak důležité je pro ně jednoduché poskytnutí služby bez jakýchkoli klikacích bariér.
Proč je příprava na GDPR finančně nákladná?
Je to zčásti způsobeno historií. Ve chvíli, kdy jste na úpravu ochrany osobních údajů do současné chvíle zapomínal a nevěnoval jste jí pozornost, náklady pro vás budou vyšší. GDPR zároveň obecně není nic naprosto revolučního či průlomového, pokud se nevěnujete vybraným segmentům, například on-line marketingu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později