Dohoda je zřejmě nejjednodušším způsobem rozvázání pracovního poměru. Přesto v praxi dochází k dohadům, omylům, zmatkům a problémům, když má na jejím základě skončit pracovní poměr. (Vždyť nic není tak jednoduché, aby se to nedalo zkazit...) Stejně jako se jich zaměstnavatelé a zaměstnanci nevyvarovali za účinnosti úpravy zrušeného zákoníku práce1) do 31. prosince 2006, kdy se připouštělo uzavření dohody i v jiné než písemné formě, tím spíše se pak dopouštěli a dopouštějí chyb za přísnějších pravidel nového zákoníku práce od 1. ledna 2007, kdy je přípustná jen její písemná forma. Snad i tento článek přispěje k tomu, aby se jim již dokázali vyhnout, a neporušovali tak pravidla novelizovaná s účinností od 1. ledna 2012. 2)
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 95 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



