Dohoda je zřejmě nejjednodušším způsobem rozvázání pracovního poměru. Přesto v praxi dochází k dohadům, omylům, zmatkům a problémům, když má na jejím základě skončit pracovní poměr. (Vždyť nic není tak jednoduché, aby se to nedalo zkazit...) Stejně jako se jich zaměstnavatelé a zaměstnanci nevyvarovali za účinnosti úpravy zrušeného zákoníku práce1) do 31. prosince 2006, kdy se připouštělo uzavření dohody i v jiné než písemné formě, tím spíše se pak dopouštěli a dopouštějí chyb za přísnějších pravidel nového zákoníku práce od 1. ledna 2007, kdy je přípustná jen její písemná forma. Snad i tento článek přispěje k tomu, aby se jim již dokázali vyhnout, a neporušovali tak pravidla novelizovaná s účinností od 1. ledna 2012. 2)
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 95 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později