Třicáté letní olympijské hry v Londýně pomalu klepou na dveře a sportovní nadšenci se již těší na výkony špičkových sportovců. V rámci příprav i průběhu her se mnoho firem snaží utrhnout kousíček slávy a přiživit se na dobrém jménu olympiády, a tak ve svých reklamních kampaních často využívají buď olympijských symbolů, nebo alespoň slovního spojení souvisejícího s pořádáním her. Olympijské hry se tak už delší dobu neodehrávají pouze mezi atlety. Hlavními aktéry jsou již dávno sponzoři a fanoušci, kteří pochopitelně takové zboží s oblibou kupují. S ohledem na to, že jsou olympijské hry spojeny se značnými finančními zájmy, vznikla potřeba exkluzivitu symbolů chránit. Společnosti, které ke svému zviditelnění symbolů používají, proto potřebují k jejich užití povolení.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později