Třicáté letní olympijské hry v Londýně pomalu klepou na dveře a sportovní nadšenci se již těší na výkony špičkových sportovců. V rámci příprav i průběhu her se mnoho firem snaží utrhnout kousíček slávy a přiživit se na dobrém jménu olympiády, a tak ve svých reklamních kampaních často využívají buď olympijských symbolů, nebo alespoň slovního spojení souvisejícího s pořádáním her. Olympijské hry se tak už delší dobu neodehrávají pouze mezi atlety. Hlavními aktéry jsou již dávno sponzoři a fanoušci, kteří pochopitelně takové zboží s oblibou kupují. S ohledem na to, že jsou olympijské hry spojeny se značnými finančními zájmy, vznikla potřeba exkluzivitu symbolů chránit. Společnosti, které ke svému zviditelnění symbolů používají, proto potřebují k jejich užití povolení.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



