Odstraňování vad v zákonné lhůtě neboli včasné vyřízení reklamace, zejména při provádění stavebního díla, je často diskutovanou problematikou, a to zejména v případech, kdy jednou ze stran právního vztahu je spotřebitel, kterému je jakožto tzv. slabší smluvní straně naším právním řádem poskytována určitá nadstandardní ochrana oproti ostatním subjektům závazkových vztahů. Marným uplynutím lhůty 30 dnů stanovené zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "Zákon o ochraně spotřebitele") pro vyřízení reklamace se totiž uplatněná vada díla, bez ohledu na její faktický charakter, stává automaticky vadou subjektivně neodstranitelnou, a to se všemi důsledky s tím spojenými.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111