Elektronická komunikace je dnes každodenní realitou téměř všech podnikatelů, od živnostníků až po nadnárodní společnosti. Ačkoliv si drtivá většina společností nedokáže představit vedení účetnictví bez použití počítače a účetního softwaru, elektronická fakturace, která by umožnila úplně vypustit listinnou podobu účetních a daňových dokladů, je svým způsobem novinkou.
Převedení administrativního procesu spojeného s fakturací do elektronického světa je přitom pro všechny zúčastněné strany poměrně praktické - elektronické dokumenty nepodléhají tak snadno zkáze, jejich kvalita a čitelnost se postupem doby nezhorší, lze je snadno duplikovat, jejich uchovávání není finančně náročné a jejich sdílení nebo odesílání je velmi rychlé bez ohledu na vzdálenost. Z hlediska správce daně pak dostupnost daňových dokladů v elektronické podobě může výrazně snížit náročnost provádění kontrol zejména u decentralizovaných podniků, umožnit větší míru zapojení analytických nástrojů a celkově tak zvýšit efektivitu správy daní.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později