V poslední době se zesilují diskuse na téma nástupnictví v rodinných firmách. Průzkumů, které se touto problematikou zabývají, přibývá. A výsledek? Těžko říci. Je evidentní, že velká řada českých majitelů by ráda své firmy či podíly ve společných firmách předala někomu z rodiny. Je evidentní, že se k nám postupně vrací kultura podnikatelských rodin, které se na svou firmu nedívají pouze jako na zajímavý podnikatelský projekt, jejž se pokusí vybudovat, hezky naleštit, správně nastavit čísla a prodat za nejlepší cenu. Řada českých podniků, a to zejména menších a středně velkých firem, je však stále velmi silně spojena s osobou svého zakladatele. Však si též u řady významných firem hned vzpomeneme na jejich zakladatele (Linet - pan Frolík, Best - pan Březina, Student Agency - pan Jančura).
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později