Všude na světě se podnikatelé snaží ochránit svůj majetek a obchodní aktivity všemi dostupnými prostředky. Zcela přirozeně pak klíčovou roli při ochraně jejich zájmů hraje též zachování práv duševního vlastnictví, jako jsou ochranné známky, průmyslové vzory, patenty, autorská práva nebo know-how.
Zatímco s patenty, know-how nebo autorskými právy se široká veřejnost v každodenním životě nesetkává, ochranné známky jsou naopak pro komunikaci podnikatele se zákazníky při nabízení zboží či služeb typické. Současně jsou ochranné známky často terčem nekalých praktik konkurentů, kteří chtějí přilákat zákazníky často i prostřednictvím nelegálních metod, jakými jsou i registrace ochranné známky zaměnitelné s jinou ochrannou známkou nebo registrace ochranné známky, která je jen kopií cizího obchodního jména.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později