Zákon o veřejných zakázkách výslovně neuvádí, že veřejnou zakázkou je pouze výdaj veřejných prostředků; tato skutečnost však podle mého názoru plyne z konstrukce jednotlivých ustanovení zákona. Níže uvedené argumenty a závěry, které byly přijaty za účinnosti zákona č. 199/1994 Sb., lze dle mého názoru použít i na tuto právní úpravu zákona o veřejných zakázkách a podložit jimi závěr, že příjem veřejných prostředků veřejnou zakázkou není a ani být nemůže. Rovněž tak výklad ÚOHS, který při zadávání veřejných zakázek provádí dohled nad dodržováním zákona o veřejných zakázkách, byl konstantním v tom smyslu, že veřejnou zakázkou je výlučně výdej veřejných prostředků, a to do vydání níže uvedeného soudního rozhodnutí.1 Jiný právní názor však vyslovil tehdejší správní soud - Vrchní soud v Olomouci , jenž z hlediska legality přezkoumává na návrh příslušného subjektu rozhodnutí ÚOHS. Uvedený názor byl přijat za účinnosti zákona č. 199/1994 Sb.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



