Zákon o veřejných zakázkách výslovně neuvádí, že veřejnou zakázkou je pouze výdaj veřejných prostředků; tato skutečnost však podle mého názoru plyne z konstrukce jednotlivých ustanovení zákona. Níže uvedené argumenty a závěry, které byly přijaty za účinnosti zákona č. 199/1994 Sb., lze dle mého názoru použít i na tuto právní úpravu zákona o veřejných zakázkách a podložit jimi závěr, že příjem veřejných prostředků veřejnou zakázkou není a ani být nemůže. Rovněž tak výklad ÚOHS, který při zadávání veřejných zakázek provádí dohled nad dodržováním zákona o veřejných zakázkách, byl konstantním v tom smyslu, že veřejnou zakázkou je výlučně výdej veřejných prostředků, a to do vydání níže uvedeného soudního rozhodnutí.1 Jiný právní názor však vyslovil tehdejší správní soud - Vrchní soud v Olomouci , jenž z hlediska legality přezkoumává na návrh příslušného subjektu rozhodnutí ÚOHS. Uvedený názor byl přijat za účinnosti zákona č. 199/1994 Sb.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později