Podstatou crowdfundingu je získávání prostředků od širší skupiny lidí, kde jednotlivci přispívají relativně malou peněžní částkou na konkrétní projekt, případně několik projektů.1 Jedním z příkladů úspěšného crowdfundingu je příběh designéra Scotta Wilsona, kterého napadlo, že by z přehrávače iPod Nano mohl vytvořit hodinky. Rozhodl se získat peníze na tento projekt od veřejnosti pomocí crowdfundingové platformy. Ke zrealizování projektu sice potřeboval jen 15 tisíc dolarů, ale díky více než 13 tisícům investorů se mu podařilo získat skoro milion dolarů.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 95 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.