Rozhodnutí o organizační změně
U výpovědi z důvodu nadbytečnosti zákon výslovně nestanoví žádné formální požadavky, ty vyplývají spíše z logiky věci, případně též z judikatury. Základním předpokladem pro dání výpovědi z důvodu nadbytečnosti je samo rozhodnutí o organizační změně. Není sporu o tom, že nemusí být vydáno v písemné formě1 a jeho platnost nemůže být soudem v rámci řízení o neplatnosti výpovědi posuzována.2 Zaměstnanec musí být s rozhodnutím seznámen nejpozději společně s danou výpovědí,3 což lze v praxi nejlépe učinit přímo v textu výpovědi - není tedy nutné rozhodnutí jen z tohoto důvodu vyhotovovat písemně a zaměstnanci předkládat. Na druhou stranu je písemná forma vhodná zejména pro účely dokazování toho, že rozhodnutí bylo skutečně přijato, ačkoliv je samozřejmě možné (byť o něco obtížnější) přijetí rozhodnutí o organizační změně prokázat i jinak, například výpovědí svědků. Přijmout rozhodnutí o organizační změně může kdokoliv, kdo je k tomu oprávněn. V první řadě půjde o statutární orgán zaměstnavatele, nejsou ale vyloučeny ani jiné osoby, u kterých však bude nutné prokázat jejich oprávnění k přijetí rozhodnutí (zmocnění, organizační řád apod.).
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později