Rozhodnutí o organizační změně
U výpovědi z důvodu nadbytečnosti zákon výslovně nestanoví žádné formální požadavky, ty vyplývají spíše z logiky věci, případně též z judikatury. Základním předpokladem pro dání výpovědi z důvodu nadbytečnosti je samo rozhodnutí o organizační změně. Není sporu o tom, že nemusí být vydáno v písemné formě1 a jeho platnost nemůže být soudem v rámci řízení o neplatnosti výpovědi posuzována.2 Zaměstnanec musí být s rozhodnutím seznámen nejpozději společně s danou výpovědí,3 což lze v praxi nejlépe učinit přímo v textu výpovědi - není tedy nutné rozhodnutí jen z tohoto důvodu vyhotovovat písemně a zaměstnanci předkládat. Na druhou stranu je písemná forma vhodná zejména pro účely dokazování toho, že rozhodnutí bylo skutečně přijato, ačkoliv je samozřejmě možné (byť o něco obtížnější) přijetí rozhodnutí o organizační změně prokázat i jinak, například výpovědí svědků. Přijmout rozhodnutí o organizační změně může kdokoliv, kdo je k tomu oprávněn. V první řadě půjde o statutární orgán zaměstnavatele, nejsou ale vyloučeny ani jiné osoby, u kterých však bude nutné prokázat jejich oprávnění k přijetí rozhodnutí (zmocnění, organizační řád apod.).
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



