Třístupňový balíček opatření má podle komise zajistit, že spotřebitelé, kteří chtějí nakupovat zboží a služby v jiné zemi EU on-line nebudou diskriminováni, pokud jde o přístup k cenám, prodej či platební podmínky. Výjimkou mohou být podle komise pouze případy, kdy to má s ohledem na veřejný zájem, tedy například výběr DPH, opodstatnění.
"Chceme vyřešit problémy, které spotřebitelům a podnikům brání v plném využití možnosti nákupu a prodeje zboží a služeb on-line," uvedl místopředseda Komise pro jednotný digitální trh Andrus Ansip. Elektronický obchod patří k rychle rostoucím odvětvím. Přesto evropské firmy ani spotřebitelé nevyužívají jeho potenciál v plném rozsahu, tvrdí komise a opírá se přitom o statistická data. Z těch vyplývá, že pouze 12 % obchodníků v EU umožňuje internetový nákup zákazníkům z jiných zemí unie, zatímco ve své vlastní zemi jich tuto službu nabízí trojnásobek. Obdobně platí, že po internetu z jiné země EU nakupuje pouze 15 % zákazníků, ale ve vlastní zemi zhruba 44 %.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později