Třístupňový balíček opatření má podle komise zajistit, že spotřebitelé, kteří chtějí nakupovat zboží a služby v jiné zemi EU on-line nebudou diskriminováni, pokud jde o přístup k cenám, prodej či platební podmínky. Výjimkou mohou být podle komise pouze případy, kdy to má s ohledem na veřejný zájem, tedy například výběr DPH, opodstatnění.
"Chceme vyřešit problémy, které spotřebitelům a podnikům brání v plném využití možnosti nákupu a prodeje zboží a služeb on-line," uvedl místopředseda Komise pro jednotný digitální trh Andrus Ansip. Elektronický obchod patří k rychle rostoucím odvětvím. Přesto evropské firmy ani spotřebitelé nevyužívají jeho potenciál v plném rozsahu, tvrdí komise a opírá se přitom o statistická data. Z těch vyplývá, že pouze 12 % obchodníků v EU umožňuje internetový nákup zákazníkům z jiných zemí unie, zatímco ve své vlastní zemi jich tuto službu nabízí trojnásobek. Obdobně platí, že po internetu z jiné země EU nakupuje pouze 15 % zákazníků, ale ve vlastní zemi zhruba 44 %.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Alžběta Vejvodová
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



