Oblast e-commerce je v centru pozornosti Evropské komise ("Komise") již od roku 2015. Komise tehdy přijala strategii jednotného digitálního trhu, jejímž hlavním pilířem je kromě jiného i zlepšení přístupu spotřebitelů a podniků k nákupům zboží a služeb on-line v rámci celé EU. Poslední vývoj ukazuje, že e-commerce zůstane prioritou v soutěžní agendě Komise i v nejbližší budoucnosti.
Komise totiž dne 15. 9. 2016 publikovala předběžnou zprávu s výsledky téměř rok trvajícího sektorového šetření zaměřeného na (i) on-line prodej zboží a (ii) distribuci digitálního obsahu ("předběžná zpráva").1 Na základě informací od 1800 společností napříč celou EU a analýzy téměř 8000 distribučních smluv přitom identifikovala celou řadu obchodních praktik, které dle jejího názoru mohou na trhu e-commerce omezovat hospodářskou soutěž. Komise proto vyzvala všechny dotčené společnosti, aby své distribuční smlouvy přezkoumaly a v případě potřeby je uvedly do souladu se soutěžním právem.2 Navíc o tuto problematiku již projevily aktivní zájem i některé národní soutěžní orgány. Jde tak o jasný varovný signál, že Komise a národní soutěžní orgány hodlají v rámci vymáhání soutěžního práva v oblasti e-commerce zahájit s jednotlivými společnostmi individuální správní řízení.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



