Prezident Zeman dlouho tvrdil, že vzdělávání postižených dětí v běžných třídách je škodlivé. Ještě v květnu se pokusil odvrátit zářijový start takzvaného proinkluzivního zákona. Společně s dalšími kritiky varoval, že postižené děti budou ostatní ve třídě brzdit a nezažijí radost z učení, protože budou pořád poslední. Po půl roce se ukázalo, že ve výuce se téměř nic nezměnilo, ale přibyla spousta administrativy.
Dětí s lehkým mentálním postižením přešlo do běžných základních škol 205, osmdesát procent škol navíc zkušenosti se vzděláváním takových žáků už mělo. "Máme dost dětí se speciálními vzdělávacími potřebami už z dřívějška, to se pro nás nezměnilo," říká ředitelka Základní školy a mateřské školy K Dolům v Praze Běla Outratová. Na vedení škol a učitele ale podle ní dolehl neuvěřitelný nárůst papírování. "Písemně musíme dokladovat mnohem víc věcí než předtím," popisuje Outratová.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
 - Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
 - Možnost ukládat si články na později
 
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
			
						Markéta Hronová
 Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



