Zdá se, že datová analytika přestává být pro manažerky a manažery neznámou a pracují s ní stále častěji. Velký potenciál pro její rozvoj vidíme v zatím netradičních oblastech, jako je práce s lokačními daty nebo zvyšování hodnoty zákazníka. A také v odvětvích, kde se doposud využívá zřídka, shrnul výsledky nedávného průzkumu David Slánský.

Kolega a šéf analytického týmu KPMG v Česku narážel na zjištění, že s analýzou dat pracují tři čtvrtiny tuzemských společností. Datová analytika se v byznysu stává mainstreamem. Ale jak si s daty a technologiemi rozumí advokátní kanceláře?

Právo je tradičně konzervativní oblast, která už ze své podstaty nebývá spojována s novodobou modlou − inovacemi. Advokátní kanceláře však neplují vzduchoprázdnem, a tak se i usedlejší praxe dostávají do kontaktu s technologiemi. Dobrým příkladem je třeba GDPR. Obecné nařízení o ochraně osobních údajů přivádí k práci na společných velkých projektech zcela odlišně profilované odborníky.

Využívání softwarových nástrojů při práci s dokumenty je dnes v advokátní praxi standardem. Výraznou konkurenční výhodu stěží poskytne automatické procházení databází a textů, jakkoliv může ulehčit práci. Služby automaticky navrhující právní dokumenty a smlouvy jsou zase zajímavou alternativou pro jednodušší rutinní práci, těžko ale představují konkurenci u složitějších případů.

Advokátní kanceláře se nemohou novým technologiím bránit. Největší technologickou příležitost vidím jinde. Datovou analytiku dnes používá většina firem hlavně pro získání informací o zákaznících a business development. Zaměřují se na jejich potřeby, hodnoty, ziskovost a pravděpodobnost obchodu. Podobnou cestou se dnes vydávají také pokrokovější právníci. Mohou tak samotnou službu nejenom poskytnout, ale také iniciovat.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 30 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.