Začalo se hrát o změnu zákona, který může pomoci legalizovat službu Uber. Den před konáním hospodářského výboru, který bude projednávat novelu zákona o silniční dopravě, zahájila společnost Uber velkou reklamní kampaň. Ve třech celostátních denících se objevila stránka s otevřeným dopisem poslancům, ve dvou z nich dokonce na titulní straně.

"Vidíme příležitost, jak podpořit rozvoj digitálních technologií, protože se projednává nový návrh zákona. Tímhle chceme upozornit, že tu digitální technologie jsou a může se jim pomoci v jejich rozvoji," řekla mluvčí Uberu Miroslava Jozová.

Původně měla novela zákona o silniční dopravě dát městům řešení, jak naložit s nepoctivými taxikáři. Pozměňovací návrh od Václava Zemka z ČSSD však ještě navrhuje zavést nový druh taxislužby, která bude fungovat na základě elektronické objednávky. Taxikář by se dle návrhu mohl teoreticky vyhnout vlastnění taxametru. Proti tomu se už v dokumentu, který mají HN k dispozici, vyslovilo ministerstvo dopravy. 

"Pouhé použití jakékoli elektronické aplikace by znamenalo rezignování na plnění většiny povinností dopravců v taxislužbě. Lze si představit velmi jednoduchou aplikaci, jejímž použitím by se dopravce dostal do režimu navrhovaného ustanovení, a plnění stávajících povinností dopravců by se tak de facto stalo dobrovolným," píše se ve stanoviscích ministerstva dopravy.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://pravniradce.ekonom.cz/c1-65749660-uber-lobbuje-za-svou-legalizaci-na-poslance-tlaci-masivni-inzerci-pomaha-mu-prouza