Začalo se hrát o změnu zákona, který může pomoci legalizovat službu Uber. Den před konáním hospodářského výboru, který bude projednávat novelu zákona o silniční dopravě, zahájila společnost Uber velkou reklamní kampaň. Ve třech celostátních denících se objevila stránka s otevřeným dopisem poslancům, ve dvou z nich dokonce na titulní straně.
"Vidíme příležitost, jak podpořit rozvoj digitálních technologií, protože se projednává nový návrh zákona. Tímhle chceme upozornit, že tu digitální technologie jsou a může se jim pomoci v jejich rozvoji," řekla mluvčí Uberu Miroslava Jozová.
Původně měla novela zákona o silniční dopravě dát městům řešení, jak naložit s nepoctivými taxikáři. Pozměňovací návrh od Václava Zemka z ČSSD však ještě navrhuje zavést nový druh taxislužby, která bude fungovat na základě elektronické objednávky. Taxikář by se dle návrhu mohl teoreticky vyhnout vlastnění taxametru. Proti tomu se už v dokumentu, který mají HN k dispozici, vyslovilo ministerstvo dopravy.
"Pouhé použití jakékoli elektronické aplikace by znamenalo rezignování na plnění většiny povinností dopravců v taxislužbě. Lze si představit velmi jednoduchou aplikaci, jejímž použitím by se dopravce dostal do režimu navrhovaného ustanovení, a plnění stávajících povinností dopravců by se tak de facto stalo dobrovolným," píše se ve stanoviscích ministerstva dopravy.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později