Velké zaběhnuté automobilky i relativně nové subjekty pilně pracují na nasazení zcela autonomních vozidel odpovídajících standardu SAE 5, dle kterého by už vozidlo samo zvládalo zatáčení, zrychlování, zpomalování, monitorování svého prostředí a řešení všech krizových situací bez nutnosti spolehnutí se na asistenci člověka.1
Silniční doprava je velice silně regulovaným odvětvím, se kterým se pojí vysoká rizika škody na zdraví a majetku a je na něm zainteresováno i mnoho zájmových skupin (výrobci automobilů, pojišťovny, vlastníci a provozovatelé vozidel atd.). Tato skutečnost je sama o sobě nepříznivým faktorem pro přijímání legislativních změn. Regulace silniční dopravy má také významný mezinárodní přesah, který, byť je mnohdy pozitivní, jako např. mezinárodní sjednocení dopravních předpisů nebo uznávání řidičských dokladů vydaných cizím státem, může zkomplikovat pružné přijetí změn v reakci na nový a velice dynamický technologický pokrok v této oblasti.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později