Nové evropské nařízení o ochraně osobních údajů klade důraz na to, aby lidé věděli, co se s jejich osobními údaji děje. Znamená to, že s využitím svých údajů pro potřeby marketingu budou muset vždy bez výjimky udělit souhlas?
Souhlas bude potřeba téměř na všechno. Je to zpracování souborů cookies, do nichž si weby ukládají informace o uživatelích, je to rozsáhlejší analytika, profilování, sledování uživatele na webu. Jsou tam ale výjimky. Je to tzv. přímý marketing, do kterého bude spadat například zasílání newsletterů stávajícím zákazníkům. Pod oprávněný zájem, kde nařízení souhlas nevyžaduje, může spadat celá řada věcí, ale musí to být přiměřené. A správce dat o tom musí zákazníka informovat.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.