V posledních letech se naplno začal projevovat nedostatek právníků i dostatečně kvalitních koncipientů, i když jich každoročně z právnických fakult vycházejí stovky. Jen na portálu Juristic bylo v období od srpna do října publikováno 683 pracovních nabídek, během předchozích tří měsíců letošního roku o 40 méně. Drtivá většina z nich přitom pochází z Prahy.

Na trhu práce v oblasti právních služeb pořád vidíme, že advokátní kanceláře nevěnují HR a náboru zaměstnanců dostatečnou pozornost. Zejména v případech rychle rostoucích či velkých kanceláří pak přicházejí problémy, protože je HR podceňované a advokáti si myslí, že nábor lidí zvládnou i sami bez pomoci specialistů z této oblasti.

To se projevuje například ve statistikách, které jsme získali z portálu Juristic. Při analýze využívání jednotlivých slov v inzerátech se ukázalo, že celá desetina publikovaných pracovních nabídek obsahuje slova "dynamicky" a "rozvíjející". Do první pětice se dále zařadily také "mladý" a "renomovaná" (nejčastějším slovem nacházejícím se v téměř čtvrtině inzerátů je "mezinárodní"). Ve všech případech klasicky používaná slova, jež však o pracovní pozici v podstatě nic neřeknou.

"Inzeráty advokátních kanceláří jsou si podobné jako vejce vejci. Kdybyste si vzali anonymizované inzeráty většiny kanceláří a dali je vedle sebe, nemáte šanci poznat, kdo a co hledá. Vysvětluji si to tak, že advokátní kanceláře nemají dostatek informací o vývoji a trendech na pracovním trhu. Je to logické, jejich oborem je právo, nikoliv nábor," popisuje zakladatel portálu LegalJobs.cz Martin Nedvěd.

Běžná praxe podle něj vypadá tak, že advokáti čtou inzeráty ostatních, nechají se jimi inspirovat a myslí si, že takhle musí vypadat inzerát na obsazení právnické pozice, protože jinak by nevypadali jako dostatečně seriózní advokátní kancelář. "Tím, že nemají nikoho, kdo by měl recruitment na starost, kdo by neprávnímu oboru opravdu rozuměl, tvoří bez rozmyslu na chlup stejné inzeráty s tím, že tak má přece inzerát vypadat, všichni ho tak mají," doplnil Nedvěd v rozhovoru na blogu SingleCase.

Důraz na pracovní benefity

Jak se tedy při lákání nových talentů do firmy odlišit od konkurence? Základem je naslouchat trhu a zjišťovat, co zaměstnanci od svého zaměstnavatele očekávají. Vzhledem k současné nízké míře nezaměstnanosti je to kromě tlaku na růst mezd, při kterém jsou firmy ochotny lidi přeplácet, i další pracovní benefity.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.