Když před více než dvaceti lety vznikala omezení propagace advokátních služeb, zdálo se, že mantinely jsou nastaveny opravdu přísně. Etický kodex České advokátní komory tehdy advokátům zakázal nabízet služby osobě, která je sama nevyžaduje. Tvůrci kodexu při tom možná netušili, že právě tento přístup bude o téměř čtvrt století později velmi úspěšnou marketingovou strategií.

Řeč je o takzvaném inbound marketingu, postupu, při kterém firmy zákazníkovi své služby přímo nenabízejí. Namísto toho se snaží upoutat jeho pozornost, přitáhnout ho k firmě a nechat na něm, jestli si nějakou službu vybere. V praxi tak firma klasickou inzerci propagující její produkty nahradí tím, že zákazníkům dává například praktické rady a triky, které nikde jinde nenajdou. A tím zprostředkovaně dostává do jejich povědomí svou značku. Často k tomu firmy využívají sociální sítě či webové stránky.

"Místo obchodníků, kteří klepou na dveře potenciálním zákazníkům, firmy, jež jdou cestou inbound marketingu, vytváří hodnotný obsah s tím, že jím snad někoho nalákají na svůj produkt," říká marketingový specialista Niklas Myhr.

Tak to například udělal oficiální turistický portál Prahy Prague.eu. Ve svých příspěvcích turistům dával tipy na nejfotogeničtější pražská zákoutí, která ve většině průvodcích nefigurují, a pak se na sociálních sítích zapojoval do diskusí pod fotkami těchto míst.

A stejný princip lze aplikovat i do právního marketingu. V roce 2011 si manželé Pastorovi z Pensylvánie zakládali advokátní kancelář zaměřenou na rodinné právo, především rozvody. Podobných kanceláří byly jen v jejich okolí stovky. Místo toho, aby byli jen další kanceláří z mnoha, začali přemýšlet, co se ve skutečnosti honí hlavou lidem, kteří se zrovna rozvádějí. Přišli na to, že rozvod je pro většinu klientů velmi stresující. Rozvod považují za tak osobní, že informace o něm raději hledají na internetu než u svých známých. Advokáti Pastorovi proto využili nejvyhledávanějších frází, otázek i obav, které lidé v souvislosti s rozvodem řeší, a začali na ně prostřednictvím blogu odpovídat. Zároveň své čtenáře prováděli procesem rozvodu, což mnohé z nich uklidnilo. Malá advokátní kancelář Main Line Family Law Center tak dodnes získává většinu svých zakázek právě díky tomu, že lidem pomáhá ještě před tím, než se stanou jejími klienty.

Nebojte se přizpůsobit

Síla marketingu, který se odehrává na internetu, neustále roste. Zatímco spojení off-line marketing zadá do vyhledávače v průměru jeden člověk za den, frázi on-line marketing vyhledá sedmdesát lidí.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.