Nutná reakce na klimatickou změnu s sebou přináší i množství start-upů, které se snaží vyvinout přelomovou technologii, jež bude udržitelná i v budoucím nejistém světě. Takové start-upy někdy obklopuje závoj propracovaného marketingu, který jejich snahy činí o to víc lákavější jak mezi investory, tak i mezi obchodními partnery. Co se však stane, pokud je marketing to jediné, co inovativní start-up skutečně vyprodukoval?
Příkladem takové marketingové bubliny bez reálného produktu je i příběh společnosti Nikola a jejího zakladatele a bývalého ředitele Trevora Miltona. Ten obsahuje všechna potřebná klišé − bombastická prohlášení o přelomových inovacích, obrovský zájem investorů a pád na dno. Nyní čelí Trevor Milton trestnímu stíhání za údajný podvod, hrozí mu více než 50 let za mřížemi, již není v čele společnosti a sama společnost je terčem posměchu.
Dokonalý marketing, název společnosti inspirovaný geniálním vynálezcem Nikolou Teslou, v čele společnosti neméně geniální vývojář a stratég − to vše spojené s přelomovými nákladními automobily poháněnými vodíkem nebo elektřinou. Tak představoval zakladatel a ředitel Trevor Milton svou společnost Nikola. V dnešní době hladu po alternativních zdrojích paliva by to byl vlastně dokonalý byznysplán. Ostatně po nějakou dobu to tak i vypadalo.
Trevor Milton zejména na sociálních sítích a v podcastech budil dojem, že vytvořil skutečně ekologické nákladní automobily bez uhlíkové stopy. Přičemž si všechny komponenty, baterie, ale i vodík vyrábí společnost sama za mnohem nižší náklady, než byla realita na trhu. Vše s nulovými emisemi.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Matěj Korduliak
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



