Nutná reakce na klimatickou změnu s sebou přináší i množství start-upů, které se snaží vyvinout přelomovou technologii, jež bude udržitelná i v budoucím nejistém světě. Takové start-upy někdy obklopuje závoj propracovaného marketingu, který jejich snahy činí o to víc lákavější jak mezi investory, tak i mezi obchodními partnery. Co se však stane, pokud je marketing to jediné, co inovativní start-up skutečně vyprodukoval?
Příkladem takové marketingové bubliny bez reálného produktu je i příběh společnosti Nikola a jejího zakladatele a bývalého ředitele Trevora Miltona. Ten obsahuje všechna potřebná klišé − bombastická prohlášení o přelomových inovacích, obrovský zájem investorů a pád na dno. Nyní čelí Trevor Milton trestnímu stíhání za údajný podvod, hrozí mu více než 50 let za mřížemi, již není v čele společnosti a sama společnost je terčem posměchu.
Dokonalý marketing, název společnosti inspirovaný geniálním vynálezcem Nikolou Teslou, v čele společnosti neméně geniální vývojář a stratég − to vše spojené s přelomovými nákladními automobily poháněnými vodíkem nebo elektřinou. Tak představoval zakladatel a ředitel Trevor Milton svou společnost Nikola. V dnešní době hladu po alternativních zdrojích paliva by to byl vlastně dokonalý byznysplán. Ostatně po nějakou dobu to tak i vypadalo.
Trevor Milton zejména na sociálních sítích a v podcastech budil dojem, že vytvořil skutečně ekologické nákladní automobily bez uhlíkové stopy. Přičemž si všechny komponenty, baterie, ale i vodík vyrábí společnost sama za mnohem nižší náklady, než byla realita na trhu. Vše s nulovými emisemi.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později