S určitostí bude letos důležité sledovat vývoj nařízení Digital Services Act. Jeho cílem je aktualizovat letitou směrnici e-commerce. Dopad může mít také do oblasti internetové reklamy či pravidel doporučování. Z posledního textu návrhu vyplývá, že digitální služby a platformy čeká řada novinek a nových povinností.
Podstatné bude také nařízení označované jako Digital Markets Act, jehož cílem je reagovat na zkušenosti Evropy s velkými nadnárodními platformami (takzvaní strážci, gatekeepers), které mají na evropských trzích mnohdy dominantní postavení, a je otázkou, jestli více stráží peníze nebo osobní údaje svých uživatelů. Nařízení má novými pravidly zajistit spravedlivé a otevřené digitální trhy.
Letošní rok bude pro obě zmíněné normy zásadní. Nová pravidla se dotknou zprostředkovatelských a hostingových služeb, on-line platforem, vyhledávačů, sociálních a reklamních sítí, služeb pro sdílení videonahrávek, komunikátorů, operačních systémů nebo služeb cloud computingu. Pro právníky bude tento vývoj zajímavý jak z pohledu vlastní regulace, tak z pohledu práv uživatelů.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



