Spravedlivé a otevřené digitální trhy. Takové je motto a ústřední motiv Aktu o digitálních trzích, který je k nalezení na oficiální internetové stránce Evropské komise. Akt o digitálních trzích, Digital Markets Act nebo zkráceně DMA, je zcela nový regulatorní počin Evropské komise reagující na negativní zkušenosti se zneužíváním dominantního postavení ze strany globálních technologických společností.
Je zjevné, že společnosti jako Google, Facebook, Apple nebo Amazon určují digitální trendy. Jejich služby užíváme všichni. Každý den. K práci i pro zábavu. V řadě věcí jim patří díky. Stejné společnosti ale současně s ohledem na svou velikost definují a určují pravidla hry na digitálních trzích. Evropa si opakovaně ověřila, že ne vždy je takto „nalajnované“ digitální hřiště slučitelné s principy otevřené a transparentní hospodářské soutěže. Pokušení velkých hráčů je jednoduše příliš velké. Společně s Aktem o digitálních službách má jít o strategické normy digitální Evropy pro roky příští. Jak uvedla Rada EU1 💬, na textu nařízení již byla nalezena předběžná shoda mezi Radou a Evropským parlamentem a příprava normy míří do svého finále.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později