Nejpříznivější podnikatelské podmínky v Česku start‑upy zrovna nemají, neznamená to ale, že talentovaný podnikatel nemůže rozjet úspěšný byznys. Povedlo se to firmě Apify, jež se po šesti letech fungování chystá v brzké době expandovat.
Hlavním produktem Apify je technologie, která umožňuje lidem ve webovém prohlížeči automatizovat jakoukoli činnost, kterou jinak vykonávají manuálně a opakovaně. Při takzvané extrakci dat z webu (web scraping) program automaticky prochází webové stránky a stahuje z nich data ve strukturované podobě. „Web scraping využívají třeba firmy, které něco prodávají online a potřebují vědět, co dělá jejich konkurence. Stačí jim nastavit robota, který každý den nebo týden navštíví e‑shop konkurence, získá z něj seznam všech produktů, jejich popis, fotky, ceny a tak dále. Firma tato data pak může použít pro úpravu vlastních cen, zlepšení reklamy nebo v nabídce nových produktů,“ vysvětluje CEO a spoluzakladatel Jan Čurn.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Adéla Nekvasilová
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



