Nejpříznivější podnikatelské podmínky v Česku start‑upy zrovna nemají, neznamená to ale, že talentovaný podnikatel nemůže rozjet úspěšný byznys. Povedlo se to firmě Apify, jež se po šesti letech fungování chystá v brzké době expandovat.
Hlavním produktem Apify je technologie, která umožňuje lidem ve webovém prohlížeči automatizovat jakoukoli činnost, kterou jinak vykonávají manuálně a opakovaně. Při takzvané extrakci dat z webu (web scraping) program automaticky prochází webové stránky a stahuje z nich data ve strukturované podobě. „Web scraping využívají třeba firmy, které něco prodávají online a potřebují vědět, co dělá jejich konkurence. Stačí jim nastavit robota, který každý den nebo týden navštíví e‑shop konkurence, získá z něj seznam všech produktů, jejich popis, fotky, ceny a tak dále. Firma tato data pak může použít pro úpravu vlastních cen, zlepšení reklamy nebo v nabídce nových produktů,“ vysvětluje CEO a spoluzakladatel Jan Čurn.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později