Sžít se s udržitelností není jednoduché. Vyjma několika málo podnikatelů a ekonomů vizionářů se o ni ještě před třemi lety staral málokdo. A když už se pod tlakem z Evropské unie začalo o této nové filozofii uvažovat i v českém byznyse, získala pachuť prázdných propagačních a marketingových hesel. Přispěla k tomu i absence jasných kritérií, která by stanovila, co je a co není udržitelné.
Avšak smysl udržitelnosti je mnohem hlubší. Ať děláme cokoliv v malém nebo ve velkém, měli bychom brát ohled na planetu a své okolí a snažit se přinejmenším eliminovat negativní dopady svého počínání na okolí a vyvážit je jinými hodnotami, jako je například ochrana přírody či ohrožených a vyloučených skupin společnosti.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později