Pozměněná parodická videa mají právo na ochranu
Nejvyšší soud zamítl dovolání ČEZ, který se na organizaci Greenpeace domáhal, aby ze svého profilu na sociálních sítích stáhla parodicky upravený reklamní spot této energetické společnosti a aby na daném profilu zveřejnila omluvu za toto jednání.
Senát Nejvyššího soudu při zohlednění východisek právní teorie konstatoval, že zákonná licence pro parodii se vztahuje i na předměty práv s autorským právem souvisejícím. Opačný závěr by dle soudu znamenal, že „z možnosti parodování v režimu bezesmluvního užití podle autorského zákona by byla reálně vyloučena všechna díla v provedení výkonnými umělci nebo díla zachycená na zvukový nebo zvukově‑obrazový záznam (popřípadě vysílaná rozhlasovým nebo televizním vysíláním), tedy včetně veškerých děl audiovizuálních“.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později