Obchodní řetězec O se před několika lety rozhodl zpropagovat své služby. Od firmy C si proto pronajal reklamní plochu, za kterou zaplatil za domluvený rok 66 tisíc korun. Firma C se pojistila, aby plochu mohla bez dalších úprav hned pronajmout dál: ve smlouvě si vymínila, že ji nájemce vrátí ve stavu, v jakém ji převzal – tedy zcela čistou. A to pod pokutou tisíc korun za každý den, kdy nebyla plakátovací plocha vyčištěna.
Obchodní řetězec plochu předal zdánlivě v pořádku. Jenže po krátké době se ukázalo, že místo toho, aby staré reklamy seškrábal, přelepil je bílým papírem, který se odlepil. Firma C jej proto vyzvala k nápravě a také zaplacení pokuty. Řetězec se k tomu ovšem neměl. Dovolával se běžné praxe, kdy se místo seškrábání starých plakátů místo překrývá odolnou krytinou, aby předešlá reklama nebyla viditelná. Výše pokuty prý navíc je v rozporu s dobrými mravy.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Marek Pokorný
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



