Podle nezávazného stanoviska generálního advokáta Soudního dvora Evropské unie Nilse Wahla by měly mít firmy luxusních značek možnost rozhodovat o tom, kde se jejich výrobky prodávají. Uvedl tak v souvislosti se sporem firmy Coty, která uvádí na trh například produkty značky Calvin Klein. Podle Wahla ve chvíli, kdy maloobchod uvádí na prodejní servery jako eBay a Amazon produkty firmy bez jejího souhlasu, je narušena exkluzivita výrobce.
"Dodavatelé luxusního zboží mohou zakázat svým autorizovaným maloobchodníkům prodej svých produktů na platformách třetích stran jako Amazon nebo eBay," stojí v rozhodnutí Wahla. Prozatím není rozhodnutí závazné, ale v 80 procentech případů soudci SDEU názor svých poradců potvrdí.
V případě potvrzení stanoviska se tak může stát, že z internetových serverů vymizí luxusní značky.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 0 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Lukáš Šikel
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



